Övningsdag 7:e mars

I lördags träffades vi i danssalen klockan 9:30!
Många av oss var trötta (och jag var en av dem!) men förväntansfulla inför de sju nya
koreografierna vi skulle lära oss. Det var många nya steg och moves som skulle
sättas! Många var duktiga och hade med sig videokameror och filmade, så de kan
öva hemma - och eventuellt dela med sig lite övningsvideo till oss andra.

Runt tolv hade vi lunch, några av oss åt på stan och några satt i "lärarrummet" och åt.
Jag & Cia satt och skissade på scenkläder och konstaterade att det inte är så lång
tid kvar! Och vi har massor att göra. Tyget som Elin & jag var och köpte ska delas ut
så att alla kan börja sy upp kläder och accessoarer. Nu är det brainstorming som
gäller, vad ska man sy? Hur mycket tyg behövs? Det ska räcka till 27 medlemmar
så det gäller att ta vara på minsta lilla bit. Jag tror jag har mitt klart, åtminstone på
idéstadiet.. nu gäller det bara att förverkliga det! : )
 
Efter att vi lärt oss bl.a koreografin till slutnumret fick vi tänka över vårt sko-val,
det känns som att idén med högklackade stövlar inte passar så bra längre!
Om man får tala för sig själv, alltså. Vilket flåsigt nummer!
Fick jag bestämma skulle jag ha dansskorna på mig hela showen, men de
är väl inte så extremt rockiga... kanske.. Haha.

Hur som helst, vi tog oss igenom sju låtar inklusive ett medley, och när klockan
började närma sig 17.00 så osade danssalen av blandad svett! Mysigt!
Vi avslutade med en avslappning med släckta lampor och ett stycke klassiskt
i högtalarna. Mind-stretching. Det var skönt. Jag hade kunnat somna.


En del kort togs det också under dagen, som tur var,
som jag dela med mig av till er:




En mindre grupp får separat koreografi på öppningsnumret.


En av grupperna i rockmedleyt övar.


"....supersonic man out of you!"
En liten flygtur?


Hur var det nu, pek eller spret?


Follow the leader! 


"Glöm inte bort att sjunga också!" säger Marcus.


En av många vattenpauser.


Galna sångare i en rockigt rolig Queen-låt.


Energi i olika fomer.


 "Woah-oh! Livin' on a praaayer!"


/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0