Vecka 12 :

Förra veckan påbörjade vi våra tisdagsövningar.
Så nu är det MINST två övningar i veckan fram till showen!
Det kan vi behöva... Vi fick två nya koreografier i tisdags som ska nötas in tillsammans
med alla de andra som vi fått! Och nu är det bara... tre stycken kvar, tror jag.
Lika många som veckor kvar till showen.
Nä, nu är det faktiskt snart bara två veckor kvar! Om bara två veckor intar vi Joar Blå
och övar där hela veckan! Samt har show!! Helt sjukt. Tiden går fort.

Några utav medlemmarna har gått upp tiiiidigt och stått på stationen och delat ut
flyers och sålt biljetter i veckan! Fantastiskt bra! Själv skulle jag aldrig komma upp ur
sängen vid den tiden... = )

Torsdagsövningen var fartfylld minsann! Och jag som var trasig i halsen redan innan...
Alla som orkar sjunga (och dansa - samtidigt) utan att bli trötta i halsen på "Dead ringer
for love" räcker upp en hand!! Gaah. Men det var kul. Som vanligt.
Elin - som är klädansvarig - delade ut tyg, och jag & Ingrid assisterade. Det mättes och
klipptes och det hanns inte med något fika alls! Som tur var hade jag ett äpple to go.

På fredagseftermiddagen stod vi på Coop och delade ut flyers / sålde biljetter /
packade matkassar. Mellan kl 13 och 20 stod vi där, och själv förgyllde jag tillvaron
där mellan kl 15 och 17! Vi fick sammanlagt typ tolv / fjorton biljetter sålda, och det är ju
alltid bättre än noll, eller hur? = ) Det är ett par hundra biljetter kvar att sälja nu, men
premiärföreställningen är nästan helt slutsåld. Härligt!

Jag & min sambo Miche som också är med i Återsken, åkte iväg till Västerås i
söndags och letade scenkläder, vi hittade mer än jag förväntat mig! Så det känns
nu som att även klädbitarna börjar falla på plats.. äntligen..


Imorgon är det tisdag och då intar vi danssalen på Musikskolan igen!
Och vi kommer kämpa arslet av oss för att ge er en riktigt bra rockshow!! = )

/ Ida


Framför speglarna i danssalen på tisdagen.


Marcus bakom pianot.


Det är inte helt utan att bli lite andfådd
som man sjunger och dansar!


Jenny, Malin & Kadri


Efter övningen passar vi på att sitta ner
medan Marcus drar lite info.


Jag har bra rockshows-accessoarer
för utlåning till kompisarna i kören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0