Vecka 14 & 15 :


Rep med scenkläder!

Torsdagen den 2:a april var det första gången vi övade med scenkläder på! 
Då kändes allting lite extra bra. Och lite extra rörigt. 
Vi hade inte fått ihop precis alla klädset ännu, men det var kul att se på de
andras kläder, och att själv få provdansa och sjunga i sina egna... Puh, varmt!
Vi hade ställt undan alla stolar i kyrksalen för att få en provisorisk scen med
ungefär rätt mått, så vi kunde öva in- och utgångar på rätt ställen.
Det känns att det är nära nu.

Efteråt hade vi "som vanligt" ett litet styrelsemöte, för att gå igenom biljettstatus
m.m. Vi diskuterade huruvida vi skulle sätta in en annons till i EP, och att
annonsera på de digitala infotavlorna som finns vid stadsgränsen.



Jonas & Jennifer


Jenny & Elin under fikarasten.


Ida & Miche


Marcus & Jonas under ett
kort styrelsemöte efter övningen.


Oskar, Carina & Miche deltar i mötet.
(eller väntar på att få åka hem?)




Övningsdag på Musik- & Dansskolan 4: april 9.30-17.00

Idag, denna fantastiskt varma vårdag, träffades vi återigen i danssalen för att nöta
koreografier, samt få ett par nya. Vi "vände" på oss under övningen och fick öva utan
speglar, vilket var både klurigt och bra. Det finns ju inga speglar på scenen heller...
Några av oss passade på att äta lunch utomhus på Vårfrukyrkans stora trappa,
och njuta av den varma vårsolen! Synd att behöva vara inne denna sköna dag!




Elin & Cia lunchar på trappan!




/ Ida






Showträning på Musik & Dansskolan 7:e april 18.30 - 22.00

Det känns som att man börjar fatta hur showen kommer att bli nu, och koreografier
och sånginsatser börjar hamna på rätt plats. Oftast i alla fall. För de flesta.... : )

Men det är en låt jag blir tokigt på! Varför vill mina fötter inte snurra åt samma håll
som jag vill? Hur svårt kan det var? Jag kan ju hemma?!!

.." dont wanna stop at all"....

Jo, på den låten vill jag det. Kan vi inte ta den i Slowmotion så mina dumma cp-fötter
hinner med? Jaja, nu har jag fått klaga av mig lite, positivt tänkande är nog bättre istället!

Har ni märkt förresten att våren äntligen har kommit? Helgen som var bjöd ju på
underbart väder, och vi hann med en korvgrillning på baksidan hemma. Och igår gick
jag barfota i skorna, underbar känsla, Det är vår för mig!!


Ikväll hoppas jag att jag ska hinna sätta mig och sy lite på scenkläderna.
Min dumma symaskin fick ju för sig att ge upp häromveckan, varpå jag lånade Idas
istället. Men det måste vara dålig karma eller nått; den var också trasig!

Paniken växte, hur skulle jag nu hinna?? Jag har ju 5 klädset jag ska hinna sy,
plus de jag ska fixa till Jonas & Ida. Ett tag var jag nästan på väg att åka till Västerås
och bara panikhandla första bästa symaskin för att kunna komma igång, men Jonas
var en ängel och lånade sin mammas symaskin till mig istället. : )

Men nu hoppas vi på det bästa, jag har inte vågat prov-sy den ännu. Hoppas det går bra ikväll!

Och så ni vet; är jag naken på scen så vet ni varför.. : )


/ Elin 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0