12:e april, typ.


På showfronten - massor nytt:


Ja det händer ju minst sagt mycket nu när det är slutfasen av produktionen...


Marcus sitter och sliter med keyboardarrangemang, kanalschema och försöker
styra upp alla tider så det ska klicka med alla roddningstider/reptider ihop med
vaktmästare etc.
- Och för den som inte är så insatt i musikbranschen så kan jag snabbt översätta:
[Road crew, roddare, råddare, personal som arbetar med nedpackning,
uppackning och transport av ljud, ljus och musikinstrument under exempelvis
en turné med ett band/teater
.]


Nu är också alla mikrofonscheman och körens placeringar/entréer klara
och extranummer är inrepat. Att stå och repa mikrofonschema kan ju verka lite
konstigt eller kanske lustigt t.o.m., men det är bara för att undvika att någon av
solisterna helt plötsligt står utan mikrofon då man ska sjunga. Nått som säkert är
jättesjälvklart när man är att mitt i en produktion och håller på att "snöra ihop
säcken", men jag kan ju tänka mig vad lustigt det borde se ut om man står på
sidan och tittar på.


Erica & Jaffa har haft ett info möte med våra snälla programvärdar: det är dom
som du kommer att möta upp ute i foajén under showen, som hjälper dig om du
undrar ngt, och ser bl.a. till att alla får plats inne i salongen, och mycket mera
såklart.. Eldsjälar som vi inte skulle klara oss utan, helt enkelt!


Och eldsjälar, det finns det massor av i den här kören kan jag lova, och säkert
MINST lika många till, runt omkring och bakom oss! Som stöttar, peppar, hämtar,
lämnar, syr, lånar grejer, lagar mat, och ja allt du kan tänka dig för våran skull,
och alla våra familjer som ställer upp och finns där för oss. Så om du tycker att
vi är många på scenen, så kan jag lova att det krävs säkert det dubbla för att få
ihop en sån här produktion.
TACK alla ni som "står i kulisserna" och hjälper oss!! 


Planeringsmöte kring ljusdesign har ägt rum och frekventa samtal har hafts med
vår ljudtekniker och musiker om allehanda saker kring showen- stora som små
frågor som dyker upp. På Annandag Påsk repar bandet i Solna och nästa vecka
blir det spännande att komma in på Joar - äntligen!


Over and out/ Marcus & Elin


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ni var grymma på lördagen!! Skitsnyggt ljus också

2009-04-19 @ 00:21:00
Postat av: Tomas Alm

Tack för en härlig föreställning. Så mycket glädje Ni har i Er föreställning, så många olika typer och härlig blandning. Ser redan fram mot nästa års föreställning! Kommer helt säkert.



Kanon - och tack ( Speciellt den galma "Gubb-rocken" satt fint!



// Tomas

2009-04-19 @ 23:00:02
Postat av: Lilly

Vill du få fler besökare? Du kan tjäna stora pengar på det! Detta hjälper dig mycket, klicka på länken och se mer. http://www.viraltrafik.se/?boysaygo

2009-05-20 @ 01:47:44
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: amanda

hej registrera dej på http://www.woopa.se/?ref=diinca

och tjäna pengar på din fina blogg =)

jag gjorde det för 55 min sen och har redan 180kr =) och jag tjänar även på om du registrerar dej. gör samma du ^^

2009-07-07 @ 12:06:54
URL: http://diinca.blogg.se/
Postat av: Ida ♥

Testkommentar

2009-10-20 @ 18:14:30
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0